GAY SHORTS II 85′

Za późno, za wcześnie (Too soon, too late)

Bartek od dziecka mieszka na jednym z warszawskich osiedli. Ma tam swoich kumpli, z którymi łączy go, jak mu się wydaje, prawdziwa przyjaźń. Problem pojawia się jednak w momencie, gdy uświadamia sobie, że różni się od swoich rówieśników, a jego inność nie ma szans na zrozumienie. Musi wybierać – być sobą czy z grupą? Decyzja nie jest łatwa, tym bardziej, że każdy wybór może kogoś skrzywdzić.

reż, scen: Agata Urban, zdj. Krzysztof Wróbel, muz. zespół UNDINE, obs. Max Rola – Różycki, Korneliusz Bober, Oliwer Tokarski, Konrad Szymański, Kinga Dąbrowska, Polska 2018, 12′

 

Eden

Historia młodego chłopaka, rozdartego między skłonnościami homoseksualnymi, a wiarą, w jakiej został wychowany. Bohater jest zakochany w mężczyźnie, a jednocześnie czuje się przywiązany do religii katolickiej.

reż, scen. Jędrzej Górski, zdj. Paweł Kasterski, obs. Daniel Namiotko, Daniel Skrzypczak, Polska 2018, 5′

 

Guacho

Film przedstawia dzień z życia nastoletnich przyjaciół, Maikola i Dario, którzy próbują uciec od codziennych problemów. 

Wydają ostatnie oszczędności, by pojechać w góry, gdzie zaznają wreszcie odrobiny spokoju i bliskości. Szczęście nie może jednak trwać wiecznie, a rzeczywistość szybko się o nich upomina.

reż, scen. Matías Magnano, zdj. Andrés Grabois, muz. Balthazar Ferrero, obs. Mariano Cornejo, Mariano Ludueña, Argentyna 2018, 20′

 

Mort-Bois a young Jean Genet

Lato 1924 roku, serce malowniczej Burgundii. Jean Genet nie dogaduje się z Georgesem, młodym mężczyzną, pełniącym rolę jego starszego brata, a w rzeczywistości będącym także obiektem pierwszych seksualnych fascynacji młodego chłopaka. Nastolatek porzucony przez matkę i wychowany przez rodzinę zastępczą, z dnia na dzień staje się coraz bardziej świadomy własnej inności, a także narastającego w nim buntu.

reż. Frédéric Labonde, Frédéric Bonnet, scen. Frédéric Labonde,  zdj. Jean-Marc Selva A.F.C., muz. Alice Guerlot-Kourouklis, obs. Marius Renier, Bénédicte le Lamer, Olivier le Montagner, Claudine Creac’h, Tarik Rehane, Francja 2018, 28′

 

Fernanda’s Spring

Przed Fernandą otwiera się możliwość zbudowania na nowo swojego wizerunku. Dzieję się to za sprawą otrzymanej oferty pracy, która ożywia w niej uczucie miłości, będące podstawą jej relacji z matką, gdy była dzieckiem. Jednak Fernanda – dziewczyna o wiecznej potrzebie negocjacji własnej tożsamości ze światem zewnętrznym – będzie musiała stawić czoła kolejnemu wyzwaniu.

reż. Debora Zanatta, Estevan de la Fuente, zdj. Eli Firmeza, obs. Flora Chagas, Marina Vieira Chagas Lemos,  Gerson Delliano, Laysa Machado, Brazylia 2018, 20′

OVIL & USMAN

Dokument jest zapisem przejmującej historii homoseksualnej pary muzułmańskiej, Ovila i Usmana, których jedynym życzeniem było wspólne życie. Ponieważ w krajach ojczystych nie mogli żyć tak, jak tego pragnęli, nie mieli innego wyjścia, jak uciec na zachód, podążając tropem nielegalnych uchodźców przedostających się z Azji do Grecji. Ich podróż znalazła swój finał w niesławnym hot spocie, czyli obozie dla uchodźców w Morii – gdzie ich wymarzony „raj” ukazał swoje najgorsze oblicze.
Dzięki prostej i szokująco szczerej narracji obu bohaterów film ukazuje szeroki obraz kryzysu uchodźczego i mówi nam wiele o jego przyczynach. Trudne warunki życia uchodźców w krajach ojczystych, homofobia i ogólna nietolerancja społeczności muzułmańskich wobec inności, a także dominacja religijnego modelu społecznego połączonego z brakiem swobód obywatelskich to tylko niektóre elementy problemu, o jakim opowiada „Ovil & Usman”.

OCALEŃCY (Last Men Standing)

„Last Men Standing” pokazuje codzienne trudności, z jakimi boryka się grupa mężczyzn, którzy przeżyli epidemię HIV/AIDS w San Francisco. Cała ósemka jest częścią tzw. pokolenia AIDS, zdiagnozowanego w momencie, kiedy pozytywny test na HIV był równoznaczny z wyrokiem śmierci. Nikt nigdy nie wyobrażał sobie trudności i problemów związanych ze starzeniem się z HIV, ponieważ „starość z HIV” po prostu nie istniała.
Dokument powstał w oparciu o artykuł Erin Allday, reporterki „San Francisco Chronicle”. Dziennikarka przeprowadziła wywiady z ponad pięćdziesięcioma mężczyznami, którzy zmagali się z HIV/AIDS przez połowę swojego życia, a także z lekarzami, aktywistami, urzędnikami miasta San Francisco i sojusznikami LGBTQ. Nawet po tym, gdy Erin zawęziła swój materiał do historii zaledwie ośmiu mężczyzn, jej artykuł przerodził się w aż dwudziestostronicowy dodatek do niedzielnego wydania gazety 26 marca 2016 r.

NINA

Nina nie jest szczęśliwa. Niby ułożyła sobie życie, a jednak czegoś́ wciąż jej brakuje. Pracuje jako nauczycielka i lubi to, co robi. Ma kochającego męża, z którym jakoś́ jej się układa, a jednak – „jakoś” to jakby za mało. Może gdyby w ich związku pojawiło się dziecko… Ale Nina nie może zajść w ciążę, dlatego para zaczyna poszukiwania surogatki. Pewnego dnia Nina i Wojtek poznają Magdę. Ta dwudziestoparoletnia, niezależna, korzystająca z życia dziewczyna wydaje się idealną kandydatką. Para nie wie jednak, że Magda jest lesbijką. Magda nie wie także o planach Niny i Wojtka wobec niej. Zbudowana na sekretach relacja zaczyna się jeszcze bardziej komplikować, gdy między kobietami rodzi się specyficzna więź…

GAY SHORTS I 71′

Przebudzenie (The Awakening)
W związku Adama i Pawła następuje dramatyczna zmiana, która wpisuje się w dyskusję o prawie do opieki nad dziećmi dla osób LGBT w Polsce.
Film jest częścią kampanii społecznej „Prawo do rodziny”.

reż, scen. Wojciech Olchowski, zdj. Konrad Zapolski, muz. Alex Banaszkiewicz, obs. Maciej Łagodziński, Bartosz Budny, Polska 2019, 16′

 

Four Quartets
Raf spędza noc w barze dla gejów, usiłując znaleźć dla siebie miejsce w tłumie. Wszystko zmienia się w momencie, gdy zapomina o otoczeniu i daje się ponieść muzyce.

reż, scen. Marco Alessi, muz. Tom Foskett-Barnes, Bobby Goulder, Joseph Haydn, obs. Laurie Kynaston, Digby Llovett-Dinning, Tasie Kinsky, Felix Moffet, UK 2018, 11′

 

Unter Schülern (Among Students)
Typowa szkoła, typowi uczniowie i typowy nauczyciel, który każdego dnia jest świadkiem homofobicznego ataku na kolejną młodą osobę. A ponieważ sam żyje w strachu, że może stać się obiektem zaczepek, nie ośmiela się stanąć w obronie prześladowanego ucznia.

reż. Jannik Gensler, zdj. Dennis Banemann, muz. Philip Wagner, obs. Giovanni Funiati, Bertram Bollow, Simon Maria Kubiena, Laura Niedermeier, Niemcy 2018, 10′

 

Two of Every Kind
Biblijny Potop, jedno z najtragiczniejszych wydarzeń. Rozmaite istnienia dostały się na Arkę Noego, aby ratować swoje życie. Niewielu wie, że wśród ocalałych znalazła się także nietypowa para pawi. Kryzys między Bogiem a ludźmi, którego wynikiem stał się kataklizm, był niczym w porównaniu z ich problemami z wejściem na pokład.

reż. Efrat Chen, Naor Zana, Izrael 2017, 8′

 

Is Your Teen A Homosexual?
To krótka komedia, pełna alegorii, stanowiąca satyrę współczesnej Ameryki pod rządami Trumpa, przedstawiona w charakterystycznym stylu instruktażowych filmów o higienie z lat 50-tych XX wieku. Johnny mówi o swojej orientacji najbliższym, jednak stereotypy i uprzedzenia okazują się silniejsze od więzi rodzinnych.

reż, scen. Tamara Scherbak, zdj. Gabriele Kislat, obs. Laura Mitchell, James Murray, Neil Kroetsch, Laurent Pitre, Isabella D’Alessandro, USA 2018, 6′

 

Lidérc úr (Mr. Mare)
Po wykonaniu prześwietlenia młody przystojniak dowiaduje się, że dziwny guz w jego klatce piersiowej to w istocie wierzchołek głowy żyjącego w jego ciele malutkiego, pulchnego mężczyzny, czekającego na swoje narodziny. „Lidérc úr” to surrealistyczna animacja, której akcja rozgrywa się w przedziwnej scenerii. Historia tej nietypowo współzależnej od siebie pary da nam wgląd w relację opartą na nieodwzajemnionej miłości.

reż, scen. Luca Tóth, animacja. Luca Tóth, Dániel Bárány, muz. Csaba Kalotás, Węgry/Francja 2019, 20′

SIŁACZKI (Strongwoman)

Ludźmi jesteśmy i ludzkich praw żądamy! – przekonywała Kazimiera Bujwidowa, orędowniczka zniesienia zakazu wstępu kobiet na uniwersytety. Odważmy się być wolnymi! – zachęcała Maria Dulębianka, pierwsza kandydatka na posła do sejmu, w czasie kiedy kobiety nie miały jeszcze praw wyborczych. Chcemy całego życia! – krzyczała Zofia Nałkowska, żądając równości nie tylko pod względem politycznym, ale także obyczajowym. Bez różnicy płci! – postulowała Paulina Kuczalska, nazywana – nie bez powodu – papieżycą feminizmu. Walczyły o prawa w kraju, którego nie było wówczas na mapie. Mówiono im, że to nie pora na walkę o prawa kobiet. Ale one nie chciały niepodległej Polski bez wolnych Polek. Bojownice, patriotki, aktywistki, żołnierki, sufrażystki – to o nich opowiada fabularyzowany dokument Siłaczki. O ich wieloletnim boju o sprawę kobiecą, bo – jak krzyczała Zofia Daszyńska – Golińska w 1911 roku podczas marszu krakowskich emancypantek: Praw się nie dostaje! Prawa się zdobywa w walce!

EPOKALIPSA

Film wampiryczny. Zbyt performatywny i osobisty, aby w opisie uchronić się od spoilerów. Najważniejsze jest tu to, czego nie widać, nie słychać i czego nie ma, a co widzowie być może dostrzegą i poczują. Film nie próbuje nikogo oszukać… a jedynie wciągnąć w świat reżyserki. Zahipnotyzować, opowiedzieć coś, czego opowiedzieć się nie da. „Jesteśmy o krok od kompletnej zagłady” – pisał Witkacy przed wojną. To słowa, które jeszcze bardziej aktualne są dziś: „Chcę ocalić świat, ocalić Wasz świat – ocalić mój świat…”

ENFEMME

Barcelońska, bezpieczna przystań dla tych, którzy nie wpisują się w ogólnie przyjęte ramy społeczne, otwiera swoje drzwi na hasło: „Lubię ubierać się jako kobieta”. Film krok po kroku odkrywa przed nami istotę płynnej identyfikacji płciowej w świecie, który nieustannie żąda od nas etykietek.

Nadejście ery internetu dało głos grupie, która lubi nazywać się cross-dresserami. To ludzie, którzy nie odnaleźli dla siebie miejsca wśród transwestytów w porewolucyjnej rzeczywistości lat 70-tych, po upadku reżimu generała Franco. „En/Femme” pokazuje osobistą historię nieumiejętności życia w ukryciu, poruszając przy tym zagadnienie środowiskowej solidarności i przyjemności, które leżą u podstaw procesu budowania własnej tożsamości.

LESBIAN SHORTS 86′

Baba Joga
NAJLEPSZY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY – Nagroda Publiczności 10. LGBT Film Festival 2019

Dorota jest młodą mamą, pracuje w bibliotece, kuleje na jedną nogę. Mieszka w małym miasteczku, które zdaje się tak samo uśpione jak ona, jej mąż Marek i ich marzenia. Pojawienie się w mieście tajemniczej joginki Wioli wyrywa bohaterów ze snu i wprowadza zamieszanie w ich dotychczas spokojne życie.

reż, scen. Michalina Przewdzing, zdj. Weronika Bilska, muz. Stefan Monin, obs. Adriana Kalska, Łukasz Kabus, Karolina Brzezińska, Oskar Sokołowski, Pamela Adamik, Dariusz Pieróg, Mariusz Capiga, Małgorzata Sularczyk, Polska 2019, 31′

 

Halayla (Tonight)
Tom odwiedza swoją siostrę, by poznać wreszcie jej dziewczynę i znajomych. Spotkanie konfrontuje ją z prawdą o sobie, partnerce i związku, o której nie miała dotąd pojęcia. Nim pojawi się znów nad horyzontem, bohaterka stanie przed trudnym wyborem.

reż, scen. Emily Shir Segal, zdj. Naomi Meroz, obs. Tamar Amit Joseph, Mika Tsur, Omer Yefet, Ofek Pesach, Shahar Taboch, Itay Gershman, Izrael 2018, 14′

 

Sidoksissa
Sidoksissa jest intymnym wyznaniem na temat seksu, władzy, zaufania i pragnień. Swoimi opowieściami dzieli się z nami czworo bohaterów.

reż. Juho Reinikainen, zdj. Aake Kivalo, Finlandia 2018, 5′

 

A Thousand Years of Love
Ingyinn i Wai, dwie młode dziewczyny, spotykają się przypadkiem. I od razu wpadają sobie w oko. Ingyinn jest już zaręczona z mężczyzną, którego seksualność zdaje się niejednoznaczna. Wai sprawia za to wrażenie osoby, której uczuć nie można być pewnym.

reż, scen. M. Noe, Chiny 2017, 9′

 

Boxes
Oma i jej wnuczka Jessica spędzają popołudnie, pakując rzeczy niedawno zmarłego dziadka. Przy okazji dzielą się wspomnieniami. Chcąc nie chcąc, na jaw wychodzą także osobiste sekrety. Gdy dla Omy najtrudniej jest mówić o tej części życia, która przypadła przed Holokaustem, tak Jessice największą trudność sprawia rozmowa o jej seksualności.

reż, scen. Jeremy Borison, obs. Kathryn Kates, Elana Gantman, Kay Kelly, USA 2018, 13′

 

Reality Fragment 160921
Oglądamy tytułowy fragment z życia dwóch dziewczyn. Ich rzeczywistość to próba oswojenia własnej przestrzeni oraz nierozerwalnie związanego z nią dystansu. Towarzyszmy kształtowaniu się światów bohaterek, a także próbie ich połączenia. Ten krótki film to kompilacja myśli, wspomnień i zmysłowych doświadczeń, w których niebagatelną rolę odgrywa również rzeczywistość wirtualna.

reż, scen. Jasmine & April Lin, muz. G.S. Sultan, DJ Supermarket, Soy, UK 2017, 14′

JOSÉ

José mieszka ze swoją matką w mieście Gwatemala – jest typowym przedstawicielem niższej klasy społecznej w jednym z najbardziej niebezpiecznych, religijnych i zubożałych krajów świata. Jego matka nigdy nie miała męża, a José jest jej najmłodszym i jednocześnie ulubionym dzieckiem. Jej życie krąży wokół kościoła i sprzedawania kanapek na przystanku autobusowym. On natomiast spędza całe dnie w ciasnych autobusach, dostarczając w godzinach szczytu jedzenie czekającym w korkach kierowcom. Wolne chwile wypełnia zabawą na telefonie i przypadkowym seksem, na który umawia się za pośrednictwem aplikacji randkowych. Kiedy pewnego dnia bohater spotyka Luisa, migranta z wiejskiego wybrzeża Karaibów, między mężczyznami rodzi się nieoczekiwane uczucie. To doświadczenie przyniesie Josému zarówno pasję, jak i ból, a także pomoże mu na nowo odkryć siebie.

KILKA ROZMÓW O BARDZO WYSOKIEJ DZIEWCZYNIE (Câteva conversaţii despre o fată foarte înaltă)

Dwie dziewczyny zaczynają konwersować przez internet – początkowo o innej kobiecie, która była im kiedyś bliska. Postanawiają się spotkać, a romans wisi w powietrzu. Rozmowy prowadzą do kawy, kawa do wina, wino do zbliżenia. Przełamywaniu dystansu towarzyszy jednak coraz większy rozdźwięk oczekiwań: jedna szuka kogoś, kto zamknąłby się z nią w bezpiecznej „szafie”, druga śmielej mierzy się z życiem i jego często okrutnym obliczem.

SAUVAGE

NAJLEPSZY FILM – Nagroda Publiczności 10. LGBT Film Festival 2019

Kameralny portret 22-letniej, męskiej, homoseksualnej prostytutki ze Strasburga. Choć tytuł filmu przywołuje skojarzenia z dzikością i brutalnością, wyjątkowy sposób, w jaki odmalował portret swojego bohatera Félix Maritaud sprawia, że musimy zdefiniować to określenie na nowo – przez pryzmat samotności z jaką łączy się oderwanie od społecznych norm i materialnych pragnień. Fakt, że grany przez niego Léo nigdy nie traci zdolności do dawania i otrzymywania miłości, jest jedną z kluczowych cech złożonej osobowości bohatera. Dzięki temu angażujemy się w jego historię, nawet gdy ona sama wydaje się podążać bez celu.

RAFIKI

„Dobre Kenijki stają się dobrymi kenijskimi żonami”, ale Kena i Ziki tęsknią za czymś innym.Choć ich ojcowie rywalizują ze sobą w lokalnych wyborach, dziewczyny łączy przyjaźń i wzajemne wsparcie w realizacji marzeń, które stoją często w sprzeczności z zasadami konserwatywnego społeczeństwa. Zainspirowany zbiorem opowiadań „Jambula Tree” Moniki Arac de Nyeko, który opisuje historię dwóch zakochanych dziewczyn w Ugandzie, film „Rafiki” rzuca wyzwanie głęboko zakorzenionym stereotypom, jakie leżą u podstaw stosunku Ugandyjczyków do osób homoseksualnych.

JUST FRIENDS

Joris, jasnowłosy, uzależniony od siłowni chłopak, jest tak przystojny, że mógłby bez trudu zostać modelem. Coś jest jednak nie tak – bohater zmaga się z pustką, jaką zostawiła w nim przed laty śmierć ojca. Całe dnie spędza, jeżdżąc motocyklem po pustych okolicach, bawiąc się dronem i szukając odpowiedzi na niewypowiedziane pytania o sens życia.Tymczasem w Amsterdamie na scenach gejowskich klubów szaleje drugi bohater filmu – Yad. Kiedy jednej z imprez o mało nie przypłaca życiem, próbuje nieco wyhamować. Wraca do rodzinnego miasta, gdzie ma nadzieję odnaleźć wewnętrzny spokój. Podejmuje tam pracę jako pomocnik starszej pani, babci Jorisa.

Film, łącząc konwencje komedii i dramatu, mówi nam o tym, że miłość rozdrapuje stare rany tak samo, jak może je leczyć. Jest niczym mądra rada babci Jorisa: „Miłości nie można kontrolować, ona kontroluje Ciebie”.

WSZYSTKO ALBO NIC (From Zero to I Love You)

Po 15 latach w pozornie idealnym małżeństwie, Jack Dickinson odkrywa, że nie może dłużej ukrywać tłamszonych od dawna pragnień. Rozpoczyna serię mniej lub bardziej udanych spotkań, które ostatecznie doprowadzą go do Petera, który zmusi go do przewartościowania całego dotychczasowego życia.

Czy Jack porzuci wszystko, co ma: wspaniały dom, żonę i córki? Czy przeciwstawi się społecznym regułom, według których dotąd żył? Czy wybierze własną, nową drogę, która mogłaby doprowadzić go do poszukiwanego od dawna szczęścia?

STORIES OF INTERSEX AND FAITH

Dokument „Stories of Intersex and Faith” stwarza możliwość doświadczenia codzienności osób, którym społeczeństwo od urodzenia nakazuje żyć w ukryciu i wstydzie.

Pięć niezwykłych historii, subtelnie opowiedzianych, tworzy poczucie empatii wobec osób urodzonych ze zróżnicowanymi cechami płciowymi. „Stories of Intersex and Faith” pomaga widzom w nawiązaniu rozmów na temat wyzwań z jakimi mierzy się jedna z najbardziej niewidocznych grup w społeczeństwie. Co więcej, być może da szansę przyszłym pokoleniom by nie musiały przechodzić, nawiązując do określenia Organizacji Narodów Zjednoczonych, tortur w imię dopasowania do odpowiednich szufladek.

Gay Shorts I

To, co myślę (Ce que je pense)

„Wielka udręka naszego istnienia pochodzi stąd, że jesteśmy wiecznie samotni i wszystkie nasze wysiłki, wszystkie nasze czyny zmierzają tylko do tego, by od tej samotności uciec.” („Samotność” Guy de Maupassant)

reż: Kevin Capelle, Thomas Devouge, scen: Kevin Capelle, obs: Kevin Capelle, muz: Hadrien Bonardo, Francja 2017, 4′

Świt (Dawn)

David wraca po wojnie do domu i przekonuje się, że po śmierci jego ojca wiele się zmieniło. Wychowany w konserwatywnym, religijnym domu musi jakoś poradzić sobie z odkrytym właśnie faktem, że jego młodszy brat James jest gejem. W ciągu jednej nocy David staje przed dylematem: porzucić zasady religii, które wpajano mu od dziecka czy stracić kolejnego członka rodziny.

reż: Joseph Longo, scen: Joseph Longo, Carlotta Harlan, obs: Barbara Sukowa, Hannah Arendt, Nicholas Goldreich, Brandon Burtis, USA 2016, 22′

Dylan Dylan

Przybrany syn Yanisa i Hugo, zmarł kilka miesięcy temu. Mężczyźni nadal nie mogą pogodzić się z tragedią i próbują zrozumieć swoje wzajemne uczucia.

reż, scen: Sylvain Coisne, zdj: Simon Filliot, muz: Simon Meuret, obs: Vincent Marie, Matthieu Dahan, Francja 2017, 17′

Horyzont zdarzeń (Event Horizon)

Gabriel dowiaduje się, że jest zakażony wirusem HIV. Decyduje się powiedzieć o tym wszystkim najbliższym.

Nagrody: FEPEC Award – Best Reflection Film na IV Recifest – Film Festival of Sexual and Gender Diversity (Brazil, 2016)

reż, scen: Gil Baroni, obs: Gabriel Comicholi, Arline Luiza Kreia, Dani Costa, Juliana Davanso, Maicon Santini, Brazylia 2016, 15′

Powtórne narodziny (Rebirth)

Film skupia się na transformacji artysty/artystki w każdym jego/jej ruchu. Na początku rozrywa zasłonę, za którą rytualnie ukryło jego/ją społeczeństwo. Z każdym krokiem skutecznie przecina pępowinę, za każdym razem tworząc dla siebie nową formę. Artystka/artystka wciąż na nowo stwarza siebie i swoją tożsamość.

reż, scen: Zehra Gokcimen, Gokce Oraloglu, zdj: Nusret Emre Bilgin, Turcja 2017, 4′

Rick

Niesłyszący Rick jest gejem i aktorem filmów porno. Ten krótki film dokumentalny opowiada o losach młodego mężczyzny, który przezwycięża swoją niepełnosprawność oraz własne psychiczne i fizyczne słabości, odnajdując prawdziwą wolność ciała i umysłu na planie filmów dla dorosłych.

reż: Jan-Peter Horstmann, zdj: Manuel David Schamberger, muz: Anna Kühlein, Niemcy 2017, 17′

Długość bloku: 79 min.

Polyland

Głos trzech silnych kobiet pochodzących z trzech różnych środowisk.

Kobiety sportretowane w Polyland urodziły się w Polsce i mieszkają we Wrocławiu. Ania, Miriam i Elmelda chcą być usłyszane NIE jako „te inne”, ale jako reprezentantki polskiego społeczeństwa. Film pokazuje ich trud życia, pracę, aż do momentu nagłej zmiany w polskiej scenie politycznej.

Skupia się na przedstawieniu niuansów bycia czarnoskórym/czarnoskórą, muzułmaninem/muzułmanką, członkiem i członkinią społeczności LGBT.

POLSKA PREMIERA

Ukryci w sitowiu (A moment in the Reeds)

Studiujący za granicą Fin Leevi wraca na wakacje w rodzinne strony, aby pomóc ojcu w remoncie domku nad jeziorem. Tareq jest uchodźcą z Syrii, który został zatrudniony do pomocy przy renowacji. Podczas pracy, pod nieobecność ojca Leeviego między mężczyznami pojawia się erotyczna fascynacja, zaczynają odkrywać siebie nawzajem. Jako jeden z pierwszych queerowych filmów nakręconych w Finlandii, intymny dramat „Ukryci w sitowiu” oddaje głos nie tylko seksualnej, ale także etnicznej mniejszości, opowiadając o potrzebie wolności, akceptacji i posiadania miejsca, które można nazwać „domem”.

Oficjalna Selekcja BFI London Film Festival 2017

Kto uratuje róże? (Chi salverà le rose?)

Film przedstawia nietypową relację pomiędzy dwoma mężczyznami w podeszłym wieku, w głównych rolach znakomici włoscy aktorzy Carlo Delle Piane i Lando Buzzanca.

Giulio (Carlo Delle Piane) jest starszym, eleganckim panem, który porzucił karierę prawniczą, by zarabiać na życie grając w pokera. Swój wolny czas poświęca przyjacielowi Claudio (Lando Buzzanca).

Kiedy Claudio zapada na ciężką chorobę, Giulio przestaje grywać w pokera, co szybko odbija się na finansach w ich domu. Musi zwolnić ogrodnika, później kucharza, by w końcu sprzedać część mebli. Całą sytuację rozgrywa jednak w iście pokerowym stylu – blefuje i gra tak, aby chory Claudio nie domyślił się, że coś jest nie tak.

“Kto uratuje róże?” – to sentymentalna komedia z brawurowymi rolami i typowym włoskim humorem.

Film otrzymał nominacje do Italian Golden Globe 2017: (nagrody udzielane przez Zrzeszenie Zagranicznych Krytyków we Włoszech) za najlepszy debiut, najlepszy aktor (Carlo Delle Piane), najlepsza muzyka.

KRWAWE-cienie (BLOODY-shadows)

XIX wieczny epicki poemat o uczennicy Instytutu Smolnego w Petersburgu oraz Wilhelmie II – ostatnim cesarzu Niemiec, homoseksualiście. Polowania były dla niego najweselszym, odprężającym punktem życia. Wielokrotnie polował u księcia Radziwiłła w okolicach Nieświeża. Tymczasem jej dorosłe życie to pasmo ciąż, porodów i lekarstw. Film pokazuje los młodej kobiety w nieoczywistych kontekstach, jest oparty na faktach i utrzymany w opiumiczno – poetyckim klimacie (wszystkie leki w XIX wieku były na bazie opium). Zdjęcia miały miejsce w St.Petersburgu, Wilnie, Świecianach; a Warszawa, Sztokholm i Gothenburg ‚robią’ za XIX wieczne Kresy Wschodnie.

Film w oryginalnej wersji językowej: polskiej, francuskiej, angielskiej, rosyjskiej, litewskiej, estońskiej, szwedzkiej, niemieckiej.

Work in progress. Film prezentowany w 2 częściach. Część I – 140 min. Część II – 140 min.

Powietrze (Luft)

Kiedy Manja spotyka buntowniczkę o imieniu Louk, ściganą przez łowców z lasu, od razu się w niej zakochuje. Louk wyznaje jedną zasadę: żyć bez kłamstwa, bez ograniczeń, bez strachu. Manja bez wahania rusza za kobietą. Kiedy jednak odkrywa, że idealizm Louk wynika z głębokiej pustki po stracie matki, pomaga jej pożegnać się z bolesną przeszłością i sama uczy się tego samego. „Powietrze” to filmowy poemat o niespętanej miłości i czystości serca.

Kochankowie czują bluesa (Even Lovers Get The Blues)

Ana sypia z Hugo, Dalhia z Graciano, Léo z Louisem, a Artur z każdym z nich. Liczne imprezy, zdrady i skandale pchają młodych bohaterów do odkrywania własnych pragnień, fantazji i korzystania z pełni życia. Film pokazuje miłość i seksualność pozbawionych złudzeń, ale pełnych pasji młodych ludzi.

Film otrzymał wiele międzynarodowych nagród, m.in. za najlepszy film – TLVFest w Tel Avivie 2017.

Teenage Kicks

Młody Miklós Varga planuje uciec z domu wraz ze swoim najlepszym przyjacielem Danem. Niestety dochodzi do wypadku, w którym ginie jego starszy brat. Tylko on wie dokładnie, jak doszło do tej tragedii. Poczucie winy odmienia jego podejście do życia.

5 nominacji do międzynarodowych nagród filmowych

Gay Shorts II

Zostań na noc (Sova över)

Dwudziestoletni Emil i Adam są bliskimi przyjaciółmi. Pewnego wieczoru po powrocie z kina Emil zostaje u Adama na noc. Emil widzi w Adamie kogoś więcej niż tylko przyjaciela. Jego uczucie zostaje poddane próbie, kiedy mężczyźni są zmuszeni dzielić ze sobą łóżko.

reż, scen: Jimi Vall Peterson, zdj: Sara Svärdsén, obs: Hjalmar Hardestam, Simon Eriksson, Szwecja 2018, 9′

Obowiązek (The Commitment)

Robert i Ethan są parą i pragną adoptować razem dziecko. Kiedy spotykają Azjatkę w ciąży, czeka na nich pewna niespodzianka, która zaważy na losach ich związku.

reż, scen: Albert M. Chan, zdj: Andrew Nalband, muz: Ryan Leach, obs: Albert M. Chan, Jason Lane Fenton, Mary Niederkorn, Kerri Patterson, Kanada/USA, 20′

Ślub (The Marriage)

Zbliża się najważniejszy dzień w życiu Suso i Ricarda: po kilku latach bycia razem wreszcie wezmą ślub. Ich najbliżsi są uradowani zbliżającą się ceremonią. Jedynie Adela, babka Suso, została zaproszona na uroczysty obiad, ale nie wie, że okazją do spotkania jest świętowanie małżeństwa jej wnuka.

reż: Victor Quintero, Sergio Rey, scen: Sergio Rey, zdj: Pablo Colado, obs: Selica Torcal, Ruben Bernal, Juan Caballero, Resu Morales, Reme Gomez, Miriam Diaz-Aroca, Hiszpania 2017, 26′

Dwie ryby (Two Fish)

Max właśnie zerwał z dziewczyną. Gorący, letni dzień spędza na opuszczonym basenie akademickim. Jego najlepszy przyjaciel Taylor, który niedawno wrócił z Europy, postanawia się przyłączyć. Pod wpływem chwili ich przyjaźń zaczyna przeradzać się w coś innego.

reż, scen: Antoine Dupont-Guerra, zdj: Cristina Guzmán, muz: Laurent Duparc, obs: Aurelio de Anda Jr., Jeremy Howard, USA 2017, 11′

Zmienny (Versátil)

Alex i Hugo są ze sobą dopiero od pół roku. W pewien piątkowy wieczór w mieszkaniu Alexa mężczyźni rozmawiają o swoich rolach w łóżku. Z początku błahe pogaduszki zamieniają się w poważną dyskusję o ich związku i jego przyszłości.

reż, scen: Carlos Ocho, obs: Christian Escudero, Eudald Font, Hiszpania 2017, 14′

Długość bloku: 80 min.

Sidney i przyjaciele (Sidney & Friends)

Hermafrodyta Sindey dorasta na kenijskiej wsi. Nie lubi nosić spódnic ani wykonywać prac tradycyjnie przypisanych dziewczynom, zamiast tego chce wypasać bydło i grać w piłkę nożną. Dorastając zauważa, że coraz bardziej wyróżnia się na tle innych młodych ludzi. Jej własna rodzina patrzy na nią coraz mniej przychylnie, wierząc, że Sindey została opętana przez demona, który chce zrobić z kobiety mężczyznę. Niechęć przeradza się w czystą nienawiść i Sindey musi uciekać do Nairobi w obawie o własne życie. Tułając się od slumsów do slumsów, publicznie poniżana i bita, traci nadzieję. Na swojej trudnej drodze spotyka grupę transpłciowych osób, z którymi się zaprzyjaźnia, razem zaczynają walczyć z dyskryminacją. Odkrywają wspólnie radość życia, miłość i własną wartość.

Pełnometrażowy dokument „Sindey i przyjaciele” to wzruszająca opowieść o nadziejach, marzeniach i codzienności grupy hermafrodycznych i transpłciowych osób walczących o przetrwanie na marginesie kenijskiego społeczeństwa.

Oficjalna Selekcja BFI London Film Festival 2018, POLSKA PREMIERA

PrEP 2017 (PrEP 17 – The coming of age of PrEP)

W 2015 roku reżyser Nicholas Feustel nakręcił dokument o PROUD PrEP w Anglii. Film wyświetlano przy okazji różnych wydarzeń medialnych w Wielkiej Brytanii, zwracając uwagę na potrzebę mówienia i uczenia o PrEP-ie, czyli o profilaktyce przedekspozycyjnej polegającej na przyjmowaniu leków, które mogą uchronić przed zakażeniem wirusem HIV.

W styczniu 2017 roku Feustel wrócił do Londynu, żeby opowiedzieć o dalszych losach PrEP-u. Dokument „PrEP 2017” skupia się na historiach kilkudziesięciu aktywistów profilaktyki przedekspozycyjnej, obecnych i dawnych pacjentach, lekarzach i producentach leków. Nakręcony na zamówienie organizacji PrEPster pokazuje, jak szybko wspomniany rodzaj profilaktyki mającej uchronić przed wirusem HIV stał się dostępny dla tysięcy osób pomimo problemów ze strony opieki zdrowotnej.

My Wonderful West Berlin

Tematem dokumentu jest życie gejów w zachodniej części stolicy Niemiec pomiędzy końcem II wojny światowej a upadkiem muru berlińskiego. O swoich doświadczeniach mówią działacze polityczni, właściciele nocnych klubów i ich stali bywalcy, muzycy, artyści i DJ-e. Z ich opowieści wyłania się obraz Berlina w jego najciekawszym, bardzo dynamicznym okresie rozwoju.

Film nominowany do nagrody Teddy, Berlinale 2017

Aseksualność (Asexual)

Dokument o tym, co znaczy identyfikować się jako osoba aseksualna. Twórcy nie chcą dokładnie opisywać ani upraszczać pojęcia aseksualności we współczesnym świecie, ale ukazać szeroki wachlarz definicji i mnogość światów tych, którzy identyfikują się jako aseksualni. Przytoczone doświadczenia ludzi wahają się od romantyzmu do szarych sfer, od przykładów, jak aseksualność wpływa na intymne kontakty aż do piętnowania i prześladowania osób aseksualnych nawet przez środowisko LGBT.

Coby

Chociaż większość swojego życia spędził w żeńskim ciele, Coby od zawsze czuł się mężczyzną. W wieku 23 lat postanowił poddać się tranzycji. Fizyczna metamorfoza wpłynęła nie tylko na niego, ale i na jego najbliższych. Za namową brata, Coby zgodził się pokazać cały proces w filmie. Jego historia to zapis rodzinnych relacji w obliczu wielkich, życiowych zmian.

Czuły i poruszający dokument o niezwykłej sile rodzinnych więzi.

Film nominowany m.in. do Queer Palm na Festiwalu w Cannes (2017)

Transsex

“Nie chcę tak dalej żyć. Dosyć mam tego teatru. Nie będę kobietą tak, jak wszyscy by chcieli. Jestem mężczyzną i będę mężczyzną” – mówi jeden z bohaterów dokumentu Marka Drążewskiego. „Często byłem szkalowany, próby pobicia, bardzo często krzyczano za mną: «pedał», co było nieprawdą, bo czułem i czuję się kobietą”, „Moja rodzona matka mówi, że gdyby wiedziała, że urodzę się tym, kim jestem, to by mi życie odebrała” – w filmie słyszymy dramatyczne historie i zmagania osób transseksualnych z kompletnym niezrozumieniem otoczenia i społeczeństwa. Jeszcze bardziej uwidacznia to sonda uliczna. Wśród powszechnych wyrazów zdegustowania i potępienia pojawia się tylko jeden zupełnie odmienny głos („Izolować każdego kto ma lekkie odchylenie? Przecież każdy z nas ma, ja mam inne, pani ma inne”). Reżyser, podając w filmie przykłady osób transseksualnych z odległej przeszłości, stawia pytanie: czy dziś jesteśmy bardziej otwarci na odmienność?

Film zdobył Brązowego Lajkonika na Krakowskim Festiwalu Filmowym w 1988 roku.

Wyjątkowo podczas tegorocznej edycji wyłącznie w Katowicach. Film zostanie zaprezentowany z taśmy 35mm ze zbiorów Filmoteki Śląskiej.

Ludzki jak ja (As Human As I Am)

Nepal – walka aktywistów LGBT o uznanie „trzeciej płci”.

Malawi – przywódcy religijni muszą stanąć twarzą w twarz z osobami, których nienawidzą i potępiają.

Fidżi – nauczyciel jednej ze szkół uczy tolerancji i akceptacji osób homoseksualnych.

Na całym świecie mniejszości seksualne są narażone na wiele form dyskryminacji. Film dokumentuje historie i strategie walk środowisk LGBT z Nepalu, Malawi i Fidżi o równouprawnienie, bezpieczeństwo oraz akceptację. O życie bez strachu i wykluczenia.

Lesbian Shorts

Odwiedziny ciotki Elfi (Besuch von Tante Elfi)

Sonja i jej dziewczyna Michi dopiero co zamieszkały razem, a Michi już zdążyła zaprosić w odwiedziny swoją bogatą ciotkę, od której chce wyciągnąć trochę pieniędzy. Oczywiście to Sonja musi zająć się starszą panią po jej przyjeździe. Kobiety nie mogą się jednak ze sobą dogadać i wybucha między nimi poważna kłótnia, podczas której Elfi mdleje. Sonja wpada w panikę i prosi o pomoc swoją przyjaciółkę, Katrin. Katrin rozproszona faktem, że wyglądająca na martwą Elfi przypomina aktorkę Catherine Deneuve, wpędza Sonję w kłopoty: obie niechcący zatrzaskują się na klatce schodowej. W mieszkaniu zostaje tylko omdlała ciotka i głodny kot…

reż, scen: Moana Bauer, muz: Giovanni Berg, obs: Karin Thaler, Isabel Kott, Sina Wilke, James Newton, Teresa Rizos, Niemcy 2017, 23′

Café Desvelado

Na kilka dni przed opuszczeniem kraju Pia organizuje swoją imprezę pożegnalną. Jej partnerka Nina nie chce się jednak żegnać i planuje ich związek na odległość. Przed nimi długa noc przy kolejnych filiżankach kawy i rozmowach o przyszłości ich związku.

reż, scen: Pamela Castillo, zdj: Lucía Silva, muz: Bruno Espinoza, obs: Fiorella Pennano, Camila Ferrer, Peru 2017, 9′

Taniec z dziewicą (Dance with a Maiden)

Nolwandle jest tancerką. Jej niezwykle wierząca, homofoniczna rodzina zamyka ją w pokoju jako przygotowanie do nadchodzącej religijnej inicjacji. Co noc dziewczyna wymyka się z domu, żeby móc wziąć udział w próbach do nowego przedstawienia u boku swojej tanecznej partnerki a zarazem kochanki. Kiedy już nie może dalej uciekać, prosi ukochaną, żeby ta zgodnie z tradycją została jej rytualną „dziewicą” i wraz z nią nie opuszczała pokoju przez siedem dni.

reż, scen: Thishiwe Ziqubu, obs: Zikhona Bali, Mandisa Nduna, Nolwazi Shange, Simo Magwaza, RPA 2017, 24′

Mai

Carmeta, Mari i Pilar to trzy staruszki, które mieszkają w małym miasteczku na zachodzie Katalonii. Codziennie spotykają się na swojej ławeczce, żeby poplotkować. Niespodziewane pojawienie się w okolicy pary młodych dziewcząt staje się ich ulubionym tematem rozmów.

Stare przyjaciółki dyskutują o pochodzeniu, wieku i stylu życia nieznajomych młodych kobiet. Wkrótce temat rozmów obudzi w nich pewne zapomniane uczucia z przeszłości.

reż, scen: Marta González, zdj: Cristóbal Franco, muz: Daniel Ruiz, obs: Aida Flix, Aida Qui, Maria Pijuan, Olga Masot, Marisol Lavin, Franses de Dios, Hiszpania 2017, 8′

Niegrzeczna Amelia Jane (Naughty Amelia Jane)

W tej satyrze na konwencje społeczne śledzimy losy dwóch kobiet pochodzących z różnych środowisk: potężnego, związanego z polityką klanu i małej, konserwatywnej rodziny. Obie spotykają się z pojęciem „odpowiedniego zachowania”. Poznając przeszłość kobiet, można wywnioskować, że kiedyś miały ze sobą romans.

reż, scen: Risheeta Agrawal, zdj: Deep Metkar, muz: Sanidhya Bohra, obs: Fohzan Khamsehpour, Maellika Hani Eberhard, Eva Stepankova, Vera Karolina Simova, Indie/Czechy 2017, 12′

Lato (Summer)

Film opowiada historię dwóch nastolatek spędzających wakacje na obozie dla dzieci ortodoksyjnych Żydów. Dziewczyny chcą zachować czystość i wstrzemięźliwość, ale odkrycie pewnej zakazanej książki niespodziewanie pomaga im odkryć własną seksualność, na co nie są jednak gotowe.

reż, scen: Pearl Gluck, zdj: Lauretta Prevost, muz: Lisa Gutkin, obs: Juliet Brett, Emmy James, Thea Mccartan, USA 2017, 18′

Tres

Aktorka Manuela zrobi wszystko, żeby tylko zdobyć upragnioną rolę…

reż, scen: Fabia Castro, zdj: Daniel Ocanto, muz: Ombligo Band, obs: Fabia Castro, Marian Arahuetes, Paula Foncea, Hiszpania 2017, 4′

Drapnięcie (Zarpazo)

Mar i Xara spotykają się w górach z dala od cywilizacji. Są gotowe na zawsze ukryć się przed światem.

reż, scen: Nerea Castro Andreu, zdj: Eva Diaz, muz: Alberto Torre, obs: Valeria Alonso, Marta Nieto, Hiszpania 2016, 15′

Trans Shorts

Mathias

Mathias, kiedyś Magda, nie chce, żeby koledzy z pracy dowiedzieli się o jego przeszłości. Nowa posada to kolejny etap w życiu bohatera. Chociaż wie, że przemiana była dobrą decyzją, wciąż pojawiają się związane z nią problemy, także w relacji z jego długoletnią partnerką, Marie.

reż: Clara Stern, scen: Clara Stern, Johannes Höß, Austria 2017, 30′

Zatopiona śliwka (Sunken Plum)

Mieszkająca w dużym mieście transpłciowa Chinka pracuje w nocnym klubie. Kiedy dowiaduje się od kuzyna o śmieci matki, jako jedyny „syn” czuje się zobowiązana wrócić do swojego domu daleko w górach. Nawet jeśli będzie musiała ukryć swoje prawdziwe „ja” przed rodziną i przyjaciółmi…

reż, scen: Roberto F. Canuto, Xu Xiaoxi, zdj: Guo Yong, muz: Andrea Centazzo, obs: Gu Xiang, Yu Yinmeng, Tian Peng, Hiszpania/Chiny 2017, 20′

Polish Shorts

Girls (Dziewczyny)

Ania and Edie are a lesbian couple who share their mutual passion for drag kings. They dress up as men and perform on stage. The film follows their everyday life and show preparations as they try to employ the very stereotypical, macho-like, aggressive masculinity for the drag. They fight to be together and fulfill their artistic dreams in such a conservative country as Poland.

reż, scen: Anastazja Dąbrowska, zdj: Agnieszka Kokowska, muz: Robert Kobryń, Polska 2017, 19′

Kinky

While playing a harpsichord, a musician needs to touch its keys. Touching is a common form of nonverbal communication. Every human being learns to touch before they learn to communicate verbally. People want to touch and desire to be touched. “Kinky” is a short film about Olga who plays a harpsichord and explores her body.

reż, scen: Tadeusz Chudy, zdj: Bynar, Project Pitchfork, muz: Tadeusz Chudy, Polska 2017, 25′

The Dream (Marzenie)

One’s dreams are somebody else’s fears… Two men meet no strings attached but they want a lot and fear even more.

reż, scen: Wojciech Olchowski, zdj: Wojciech Olchowski, muz: “Departing Myself” – Zoe.LeelA, “Blessed Are” – Pearl Taylor’s Grandbaby, obs: Jarno Pimperi, Mara Jelinko, Synes Elischka, Finlandia/Polska 2017, 11′

The Offering (Ofiarowanie)

A young priest is not ready to teach about love. Firstly he has to understand what love really means for him.

reż, scen, zdj: Konrad Bloch, muz: Sylwester Bugajak, obs: Mikołaj Dróżdż, Michał Chruściel, Sławomir Głazek, Polska 2016, 14′

Disdain (Pogarda)

When a tragedy strikes, two women have to face totally different problems in their relationship. This drama tells a story of a complicated love, sudden deprivation of liberty and cold-blooded manipulation.

reż, scen: Magdalena Korpas, Jo Malher, zdj: Filippo Mazzarino, Grzegorz Wierzchowski, muz: Marcin Korpas, obs: Magdalena Korpas, Mouna Mouna, 2017, 4′

Glam-guilty (Skazani na Glam)

The film tells a story of young gays living in Warsaw. They have just one nightclub they can party at and feel free and safe to express themselves. And thus they quickly become addicted to that special place.

reż, zdj: Lulu Zubczyńska, Polska 2015, 23′

Instead (Zamiast)

A boy sells his body on the streets of Warsaw. He never knows what to expect from his “customers”.

reż, scen: Bartosz Brzeziński, zdj: Egor Efimov, obs: Maria Pakulnis, Kamil Studnicki, Mateusz Łapka, Daniel Chryc, Joanna Derengowska, Polska 2015, 12′

Polish Shorts

Dziewczyny (Girls)

Portret pary – Ani i Edie, których wspólną pasją jest drag king. Bohaterki w czasie wolnym przebierają się za mężczyzn i organizują występy sceniczne. Obserwujemy ich codzienne życie i przygotowania do kolejnych występów, w których oswajają stereotypową i opresyjną męskość. Jest to historia dziewczyn, które podejmują trud budowania relacji i realizowania się w konserwatywnym kraju.

reż, scen: Anastazja Dąbrowska, zdj: Agnieszka Kokowska, muz: Robert Kobryń, Polska 2017, 19′

Kinky

Klawesyn jest instrumentem, w którym najważniejszy jest dotyk. Dotyk jest sposobem komunikacji. Zanim człowiek nauczy się porozumiewać werbalnie, szuka dotyku, pożąda go.

Film jest krótką historią z życia Olgi – klawesynistki, która eksploruje swoją cielesność.

reż, scen: Tadeusz Chudy, zdj: Bynar, Project Pitchfork, muz: Tadeusz Chudy, Polska 2017, 25′

Marzenie (The Dream)

Czyjeś marzenia są czyimiś lękami…

Spotkanie dwóch mężczyzn bez zobowiązań często wyzwala nadmierne oczekiwania i nieuświadomione obawy.

reż, scen: Wojciech Olchowski, zdj: Wojciech Olchowski, muz: “Departing Myself” – Zoe.LeelA, “Blessed Are” – Pearl Taylor’s Grandbaby, obs: Jarno Pimperi, Mara Jelinko, Synes Elischka, Finlandia/Polska 2017, 11′

Ofiarowanie (The Offering)

Nim młody ksiądz zacznie nauczać innych o miłości, sam musi zrozumieć czym miłość jest dla niego.

reż, scen, zdj: Konrad Bloch, muz: Sylwester Bugajak, obs: Mikołaj Dróżdż, Michał Chruściel, Sławomir Głazek, Polska 2016, 14′

Pogarda (Disdain)

Historia skomplikowanej relacji dwóch kobiet. Niefortunny wypadek nieodwracalnie zmienia dynamikę ich związku. Historia miłości, ubezwłasnowolnienia i psychologicznej manipulacji.

reż, scen: Magdalena Korpas, Jo Malher, zdj: Filippo Mazzarino, Grzegorz Wierzchowski, muz: Marcin Korpas, obs: Magdalena Korpas, Mouna Mouna, 2017, 4′

Skazani na Glam (Glam-guilty)

Historie kilku chłopaków warszawskiej społeczności LGBT, ukazanych na tle nocnego życia stolicy. Po zmroku tylko w jednym klubie mogą czuć się w pełni swobodnie – co czyni go miejscem, od którego zdaje się nie być ucieczki.

reż, zdj: Lulu Zubczyńska, Polska 2015, 23′

Zamiast (Instead)

Młody chłopak sprzedaje swoje ciało na ulicach Warszawy. Nigdy nie wie czego jego klienci będą chcieli w zamian.

reż, scen: Bartosz Brzeziński, zdj: Egor Efimov, obs: Maria Pakulnis, Kamil Studnicki, Mateusz Łapka, Daniel Chryc, Joanna Derengowska, Polska 2015, 12′

Moja natura (My nature)

Czterdziestoletni Simone urodził się jako kobieta. Porzucił swoją pracę na etat w rodzinnym mieście na południu Włoch, żeby żyć w zgodzie z naturą w idyllicznej Umbrii. Jego podróż pozwala mu lepiej poznać i zrozumieć siebie, żeby spełnić własne marzenia, ale także dostrzec rolę swojej przeszłości. Dzięki nowym przyjaźniom i doświadczeniom Simone uczy się wreszcie kochać siebie po wielu latach czystej nienawiści do własnego „ja”.

Twórz LGBT Film Festival razem z nami!

Fundacja FilmGramm
Citi Handlowy PL 71 1030 0019 0109 8530 0031 2155
Tytułem: „Darowizna – LGBT Film Festival”

Dziękujemy!